Για το μέλλον της Ευρώπης

Με την πανδημία COVID-19, η ανθρωπότητα περνά από μια από τις χειρότερες κρίσεις που έχει ποτέ βιώσει, μια κρίση που έχει ήδη κοστίσει εκατομμύρια ζωές, δεκάδες εκατομμύρια ανέργων, που έχει εμβαθύνει τις κοινωνικές ανισότητες,έχει ενισχύσει τις πατριαρχικές δομές, δυσανάλογα, έχει επηρεάσει περιθωριοποιημένες ομάδες, γυναίκες και κορίτσια με σκληρά κερδισμένα δικαιώματά τους, να βρίσκονται υπό απειλή, που έχει αναδείξει τις θανατηφόρες επιπτώσεις της καταχρηστικής εκμετάλλευσης των φυσικών πόρων από το σημερινό παραγωγικό μοντέλο.
Για τους πολίτες στην ΕΕ, η κρίση έδειξε επίσης πόσο η έλλειψη ευρωπαϊκών μεταρρυθμίσεων τις τελευταίες δεκαετίες έβλαψε σε μεγάλο βαθμό την ικανότητά μας να δράσουμε γρήγορα προς το γενικό συμφέρον και πόσο επιβλαβείς ήταν οι εγωιστικές αντιδράσεις των κρατών μελών στην αρχή της κρίσης. Έχει αναδείξει, σε πολύ υψηλό βαθμό, ότι η ευρωπαϊκή αλληλεγγύη δεν είναι αφηρημένη έννοια. Είναι μια πολύ συγκεκριμένη πραγματικότητα από την οποία εξαρτώνται ζωές.

Κανείς δεν θα μπορούσε να προβλέψει τη στιγμή της κρίσης. Όμως, η πολιτική πλειοψηφία που διοικεί την Ευρώπη για δεκαετίες φέρει την ευθύνη για το ότι δεν έχει προωθήσει μεταρρυθμίσεις που θα μας επέτρεπαν να την διαχειριστούμε καλύτερα. Μια Ένωση με περισσότερες αρμοδιότητες σε κρίσιμους τομείς, μια πιο αποτελεσματική διαδικασία λήψης αποφάσεων, περισσότεροι πόροι, καλά χρηματοδοτούμενες υπηρεσίες υγείας και κοινωνικών υπηρεσιών, ισχυρά κράτη πρόνοιας, ανθεκτικές κοινωνικές δομές, πατέντες και ερευνητικά συστήματα που θα έδιναν λιγότερα μονοπώλια σε πολυεθνικές για την επάρκεια του εμβολιαστικού προγράμματος, επαναπροσέγιγιση βασικών οικονομικών τομέων θα ήταν αναμφίβολα πιο αποτελεσματική και πιο ανθεκτική.
Η πρωτοποριακή απόφαση για ίδρυση ενός ταμείου ανάκαμψης 750 δισ. ευρώ μετά την πανδημία, έδειξε ότι ορισμένα μακροχρόνια ταμπού όπως η ανάληψη ευρωπαϊκού δημόσιου χρέους, όπως με τα κορονομόλογα ή η δημιουργία νέων ιδίων πόρων, μπορούν να ξεπεραστούν όταν υπάρχει πολιτική βούληση.

Μελλοντικές κρίσεις θα μας πλήξουν: κρίση υγείας, περιβαλλοντική κρίση, χρηματοπιστωτική κρίση, γεωπολιτική κρίση. Εξ ορισμού, οι κρίσεις απαιτούν ετοιμότητα και ανθεκτικότητα. Αν και παραμένουμε απασχολημένοι από την τρέχουσα κρίση και την ανάγκη να συγκρατήσουμε ένα νέο κύμα λοιμώξεων, πιστεύουμε επίσης ότι είναι απαραίτητο να προετοιμαστεί η μετά-Covid Ευρώπη.
Απαιτείται πολιτική βούληση τώρα. Ας μην περιμένουμε την επόμενη κρίση να πραγματοποιήσει τις απαραίτητες αλλαγές. Τον επόμενο χρόνο, περισσότερο από το ένα τρίτο των πολιτών της ΕΕ θα ψηφίσουν. Με τις ερχόμενες εθνικές εκλογές στη Γερμανία, τη Γαλλία, την Ουγγαρία, την Τσεχία, τη Σλοβενία ​​και την Κύπρο, και την Ελλάδα, όποτε και αν γίνουν, οι προτάσεις μας μπορούν να αναδειχθούν και το ΠΡΑΣΙΝΟ ΚΙΝΗΜΑ να εμφανιστεί ως εναλλακτική λύση κόντρα στο νεοφιλελεύθερο παραγωγικό status quo και τον αντιδραστικό λαϊκισμό, και μπορούν να αλλάξουν κατεύθυνση στην Ευρώπη και να την οικοδομήσουν καλύτερα.
Σε αυτό το πλαίσιο, η Διάσκεψη για το Μέλλον της Ευρώπης είναι μια ευκαιρία για να μάθουμε από τα λάθη του παρελθόντος και να οικοδομήσουμε μια Ένωση κατάλληλη για το μέλλον και τις κοινές προκλήσεις της. Οι εμπειρίες στην Ιρλανδία και στη Γαλλία δείχνουν ότι οι συμμετοχικές ασκήσεις, όπου σε αντιπροσωπευτικά δείγματα πολιτών δόθηκε η εντολή – με την διαβεβαίωση ότι θα συνοδευτεί με συγκεκριμένες πράξεις – να δομήσουν εισηγητικές προτάσεις σε συγκεκριμένα πολιτικά θέματα, ήταν θετικές και αξιοποιήθηκαν με το φιλόδοξο πακέτο 150 μέτρων που διατυπώθηκαν από τη Σύμβαση των Πολιτών για το κλίμα στη Γαλλία.

Για να είναι επιτυχείς οι συμμετοχικές διεργασίες, όπως ισχυριστήκαμε στην ανακοίνωσή μας, πρέπει να διασφαλιστεί η ουσιαστική συμμετοχή των πολιτών, να είναι διαδικασίες χωρίς αποκλεισμούς και πάνω απ΄όλα, πρέπει να επιφέρουν πραγματικές αλλαγές. Γι‘ αυτό επιμένουμε να ενθαρρύνουμε και να προσφέρουμε στοχευμένη μάθηση και πληροφορίες για τους πολίτες, ώστε να επιτρέπονται οι πραγματική διαδικασίες συσκέψεων και συμμετοχής. Η συμβολή των πολιτών πρέπει να αναγνωριστεί καθ ‘όλη τη διάρκεια της διαδικασίας και να ενσωματωθεί στο τελικό έγγραφο της εκτελεστικής επιτροπής. Είναι η δέσμευση να δρομολογηθούν αλλαγές που θα κάνουν τους πολίτες πρόθυμους να συμμετάσχουν και που η δέσμευση των πολιτών θα διασφαλίσει την επιτυχία της διαδικασίας. Το ζήτημα της πολυγλωσσίας πρέπει να εξεταστεί δεόντως προκειμένου να καταστεί δυνατή μια πραγματικά ευρωπαϊκή συζήτηση. Θα πρέπει να εξεταστούν επιλογές όπως καλύτερα συστήματα αυτόματων μεταφράσεων μεταξύ των γλωσσών της ΕΕ.

Η πολιτική μας οικογένεια θα επενδύσει αυτή τη μοναδική ευκαιρία για να φέρει κοντά τους πολίτες και να διαμορφώσει το κοινό μας μέλλον. Κατά την επόμενη φάση, θα συνεργαστούμε με πολίτες και οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών σε όλα τα επίπεδα για να διασφαλίσουμε ότι οι απαιτήσεις, οι ανάγκες και οι ιδέες τους αντικατοπτρίζονται ορθά στις συζητήσεις και θα λάβουν την προσοχή που τους αξίζει. Θα οργανώσουμε συζητήσεις και δράσεις για να θέσουμε τις κύριες προτάσεις μας σε δημόσια διαβούλευση. Θα συντονίσουμε την πράσινη πολιτική μας οικογένεια σε όλη την Ευρώπη.

Συγκεκριμένα, θα υπερασπιστούμε τις βασικές προτάσεις που μπορούν να προκαλέσουν ουσιαστική αλλαγή στην Ευρώπη:

Επενδύοντας στην οικολογική μετάβαση

Η κοινωνία Post-Covid πρέπει να αντιμετωπίσει την κλιματική κρίση και να διασφαλίσει την κοινωνική δικαιοσύνη σε πλανητικό επίπεδο.
Πρέπει επίσης να αγωνιστούμε για τη δημιουργία μόνιμων επενδυτικών συστημάτων για το μέλλον βελτιώνοντας παράλληλα την οικονομική διακυβέρνηση της Ευρωζώνης. Μια αντίδραση σε κρίσεις όπως το Ταμείο Ανάκτησης και Ανθεκτικότητας πρέπει να γίνει μόνιμη και να μετατραπεί σε Ταμείο Βιώσιμων Επενδύσεων που θα ενσωματωθεί στον ευρωπαϊκό προϋπολογισμό με πλήρη κοινοβουλευτική συμμετοχή και εποπτεία. Αυτό το ταμείο θα μας επιτρέψει να κάνουμε τις απαραίτητες επενδύσεις για να επιτύχουμε την ουδετερότητα του κλίματος και να επενδύσουμε στην υγειονομική περίθαλψη και την κοινωνική προστασία. Αυτή η επενδυτική στρατηγική πρέπει να συμβαδίζει με την ανανέωση βασικών τομέων της οικονομίας και μια ριζική αλλαγή παραδείγματος όταν πρόκειται στις εμπορικές και ανταγωνιστικές πολιτικές προκειμένου να καταστούν συμβατές με τους κλιματικούς στόχους, τα ανθρώπινα δικαιώματα και την κοινωνική δικαιοσύνη. Πρέπει να διασφαλίσουμε ότι ο στόχος αυτών των κεφαλαίων θα επιτευχθεί, θα αξιολογηθεί και θα αξιοποιηθεί για μελλοντικά παρόμοια σχέδια ώστε να αποφευχθεί η διάθεση των πόρων από τα μέλη της ΕΕ σε άλλες επενδύσεις και να επιτραπεί ένα μαζικό Greenwashing για μεγάλες εταιρείες.

Μια Ευρώπη που προστατεύει τα θεμελιώδη δικαιώματα
Η ΕΕ είναι μια ένωση δικαιωμάτων και αξιών. Ωστόσο, το νομικό μας πλαίσιο δεν αντικατοπτρίζει πάντα αυτήν την αρχή. Οι Ευρωπαίοι πολίτες εξακολουθούν να μην απολαμβάνουν τα ίδια δικαιώματα και όταν τα δικαιώματα των γυναικών, τα δικαιώματα της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας, τα δικαιώματα των μειονοτήτων καθώς και τα δικαιώματα των ηλικιωμένων και των νέων υφίστανται επιθέσεις σε ορισμένα κράτη μέλη, η ΕΕ δεν διαθέτει πάντα αποτελεσματικά εργαλεία για την προστασία τους. Οι επιθέσεις κατά των θεμελιωδών δικαιωμάτων συμβαδίζουν συνήθως με επιθέσεις κατά του ευρωπαϊκού σχεδίου. Ο αγώνας για την «ενότητα στην πολυμορφία» δεν είναι απλώς ένα σύνθημα για την ΕΕ, είναι προϋπόθεση για την ύπαρξή της και πρέπει να ωθήσει τα θεσμικά όργανα της ΕΕ να αντιμετωπίσουν την ΛΟΑΤφοβία και τον ρατσισμό σε όλες τις μορφές τους. Γι ‘ αυτό πιστεύουμε ότι η ΕΕ πρέπει να είναι αρμόδια για την προστασία και την προώθηση των θεμελιωδών δικαιωμάτων, μέσω ενός πυλώνα δικαιωμάτων που κατοχυρώνεται στο πρωτογενές δίκαιο. Ο Χάρτης των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της ΕΕ και τέτοια πρόσθετα δικαιώματα πρέπει να ισχύουν και για τις ενέργειες των κρατών μελών και οι πολίτες θα πρέπει να μπορούν να τα υπερασπίζονται στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.

Μια ισχυρότερη ευρωπαϊκή δημοκρατία
Για να διασφαλιστεί η ίση επιρροή στην ευρωπαϊκή πολιτική στους Ευρωπαίους πολίτες και ότι οι πολιτικές συζητήσεις είναι πραγματικά ευρωπαϊκές, ζητούμε τη δημιουργία μιας κοινής ευρωπαϊκής εκλογικής περιφέρειας, όπου μέρος των μελών του Κοινοβουλίου θα εκλεγούν σε ευρωπαϊκά ψηφοδέλτια το 2024. Εμείς πρέπει να διασφαλίσουμε την διαφάνεια και την συμμετοχή των πολιτών της ΕΕ στα θεσμικά μας όργανα. Κάθε ευρωπαίος πολίτης πρέπει να έχει όλες τις διευκολύνσεις για να συμμετάσχει στην πολιτική διαδικασία της ΕΕ προκειμένου να διευκολυνθεί η κατανόηση των ευρωπαϊκών θεσμών από την ευρωπαϊκή κοινωνία. Επιπλέον, η ενθάρρυνση των ευρωβουλευτών να έχουν αυξημένη παρουσία σε κράτη μέλη εκτός των χωρών καταγωγής τους και του άξονα Βρυξελλών-Στρασβούργου θα μπορούσε να συμβάλλει στο να έρθει η ΕΕ πιο κοντά στους πολίτες της.
Η δημοκρατία πλήττεται επίσης από την εγωιστική συμπεριφορά. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η ψηφοφορία με ομοφωνία πρέπει να τερματιστεί σε βασικούς τομείς πολιτικής, συμπεριλαμβανομένης της φορολογικής πολιτικής, της κοινωνικής πολιτικής, της εξωτερικής πολιτικής και της πολιτικής ασφάλειας και σε δημοσιονομικά θέματα.
Ταυτόχρονα, πρέπει να αυξηθεί η διαφάνεια στη λήψη αποφάσεων και να μεταφερθούν ορισμένες νέες αρμοδιότητες στην ΕΕ , όπως σε θέματα υγείας, είναι απαραίτητο. Αυτό θα διασφαλίσει ότι η ΕΕ μπορεί να συντονίσει δράσεις, όπως η οργάνωση μεταφοράς ασθενών, η ανταλλαγή πληροφοριών και η λήψη αποφάσεων σχετικά με μέτρα όταν μια κρίση υγείας έχει διασυνοριακό αποτέλεσμα. Επιπλέον, απαιτείται περαιτέρω συντονισμός των συστημάτων κοινωνικής ασφάλισης και καθορισμός ελάχιστων προτύπων, συμπεριλαμβανομένων των συντάξεων

Προσαρμογή του τομέα της υγείας για το δημόσιο συμφέρον
Η προσβασιμότητα των υπηρεσιών υγείας εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το σύστημα δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας, το σχέδιο έρευνας και ανάπτυξης και την οργάνωση της παραγωγής και του ανεφοδιασμού. Προκειμένου να διασφαλιστεί ότι ο τομέας της υγείας καθοδηγείται από το γενικότερο συμφέρον, η ΕΕ θα πρέπει να έχει καθοδηγητικό ρόλο, να συντονίζει τις προσπάθειες έρευνας και ανάπτυξης, την σύναψη δημοσίων συμβάσεων, να οργανώνει τις παραγωγικές ικανότητες, να μεταρρυθμίζει το καθεστώς δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας και να ευθυγραμμίζει τις δημόσιες και ιδιωτικές πρωτοβουλίες. Πρέπει να αντιμετωπιστεί το αυξανόμενο κενό υγείας που προκαλείται από την ανισότητα. Όλα τα κράτη μέλη πρέπει να υποχρεωθούν να προετοιμάσουν σχέδια δράσης με σαφείς κατευθύνσεις σχετικά με τον τρόπο κάλυψης αυτών των κενών.

Μια φεμινιστική ανάκαμψη
Η αγορά εργασίας κυριαρχείται σε μεγάλο βαθμό από το φύλο. Οι περισσότεροι τομείς της οικονομίας κυριαρχούνται κατά κύριο λόγο είτε από γυναίκες είτε από άνδρες, και μόνο σε λίγους τομείς υπάρχει αποτελεσματική ισορροπία. Η εργασία σε τομείς που απασχολούνται κυρίως γυναίκες είναι υποτιμημένη και ως εκ τούτου υποαμειβόμενη, συμπεριλαμβανομένου του τομέα πρόνοιας. Ταυτόχρονα, η απουσία προϋπολογισμού βάσει φύλου οδηγεί σε ανισόρροπες επενδύσεις σε τομείς που ωφελούν κυρίως τους άνδρες, με αποτέλεσμα την αύξηση των ανισοτήτων. Προκειμένου να στραφεί προς μια φεμινιστική προσέγγιση, η ΕΕ πρέπει να λάβει δεσμευτικά μέτρα για ίση αμοιβή για εργασία ίσης αξίας, να διασφαλίσει την διαφάνεια στις αμοιβές και να εξασφαλίσει την ισότητα των φύλων σε όλες τις πολιτικές και δημοσιονομικές αποφάσεις προωθώντας τα μέτρα αυτά στα κράτη μέλη.

Η αλληλεγγύη που δεν σταματά με την ιθαγένεια της ΕΕ
Οι μεταναστεύσεις και οι εκτοπισμοί είναι μερικές από τις μεγαλύτερες προκλήσεις αλλά και ευκαιρίες για την Ευρωπαϊκή Ένωση. Πρέπει να εφαρμοστεί ένας μόνιμος μηχανισμός για τη δίκαιη κατανομή των αιτούντων άσυλο, βάσει ενός συστήματος δύο σταδίων με θετικά κίνητρα για την ενίσχυση της αλληλεγγύης. Αυτό θα έκανε την πολιτική ασύλου της ΕΕ πιο ανθεκτική και θα συνέβαλε στην επίλυση της ανθρωπιστικής κρίσης στα ευρωπαϊκά σύνορα.
Η μεταναστευτική πολιτική πρέπει να μεταρρυθμιστεί ριζικά, βασιζόμενη σε θεμελιώδεις αλλαγές στην εξωτερική πολιτική της ΕΕ, ιδίως όσον αφορά την Αφρική και τη Μέση Ανατολή. Ένας τέτοιος αναπροσανατολισμός θα πρέπει να βασίζεται σε αυξημένη συνεργασία και επενδύσεις σε αυτές τις περιοχές, αποφεύγοντας μετα-αποικιακά συστήματα. Επιπλέον, πρέπει να αναγνωριστεί η πραγματικότητα των μεταναστευτικών ροών που προκαλούνται από την κλιματική αλλαγή. Μια εξωτερική πολιτική της ΕΕ που βασίζεται στην προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, πρέπει να διασφαλίσει ότι θα τερματιστεί ο θάνατος στα εξωτερικά σύνορα της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένης της άμεσης παύσης των παράνομων πρακτικών επαναπροωθήσεων από τον Frontex.

Καταπολέμηση των κοινωνικών ανισοτήτων με ένα δίκαιο και επαρκές φορολογικό σύστημα διασφάλισης αξιοπρεπούς διαβίωσης.
Η μετα-covid ευρωπαϊκή οικονομία πρέπει να βασίζεται στη φορολογική και κοινωνική δικαιοσύνη. Η φοροαποφυγή στερεί τους δημόσιους προϋπολογισμούς από τα απαραίτητα κεφάλαια. Ευδοκιμεί χάρη στο φορολογικό ντάμπινγκ και την αδιαφάνεια. Γι ‘αυτό χρειαζόμαστε τη φορολογική σύγκλιση, μέσω ελάχιστων φορολογικών συντελεστών, κοινές βάσεις και φορολογική διαφάνεια. Αυτό θα εξασφαλίσει πόρους για την αποτελεσματικότερη καταπολέμηση κοινωνικών και οικονομικών αδικιών, για επενδύσεις στην οικολογική μετάβαση, την εκπαίδευση και τις δημόσιες υπηρεσίες, την χρηματοδότηση οργανώσεων της κοινωνίας των πολιτών και διασφάλιση ότι οι ψηφιακοί γίγαντες, θα πληρώνουν αποτελεσματικά φόρους. Μια μετα-covid Ευρωπαϊκή Κοινωνική Ένωση θα πρέπει επίσης να εγγυηθεί ότι όλοι οι Ευρωπαίοι πολίτες θα απαλλαγούν από τη φτώχεια διασφαλίζοντας κοινωνικά δικαιώματα και ελάχιστο εισόδημα καθώς και μισθούς που υπερβαίνουν το όριο της φτώχειας, σεβόμενοι πλήρως την ποικιλομορφία των μοντέλων της αγοράς εργασίας , για την καλύτερη εξισορρόπηση των κοινωνικών επιπτώσεων των εξωτερικών σοκ στην Οικονομική και Νομισματική Ένωση.

Προστασία του περιβάλλοντός με μια δίκαιη και βιώσιμη γεωργία
Η παροχή επαρκούς και ασφαλούς τροφής με οικονομικά, κοινωνικά και περιβαλλοντικά βιώσιμο τρόπο είναι μία από τις βασικές προκλήσεις του αιώνα. Για την αντιμετώπισή της, απαιτείται μια αλλαγή παραδείγματος και η Κοινή Γεωργική Πολιτική πρέπει να μεταρρυθμιστεί σε βάθος. Χρειαζόμαστε μια δίκαιη και βιώσιμη ΚΓΠ, στην οποία οι πληρωμές για τους μεγάλους γαιοκτήμονες καλύπτονται και που διασφαλίζει ότι οι μικροκαλλιεργητές μπορούν επίσης να επωφεληθούν από την οικονομική βοήθεια. Θέλουμε να δούμε επενδύσεις στην περιφερειακή παραγωγή τροφίμων, να μειώσουμε την απόσταση μεταφοράς τροφίμων, να σεβαστούμε την καλή διαβίωση των ζώων, να συνδέσουμε την αγροτική ανάπτυξη καθώς και να δεσμεύσουμε τις πληρωμές της ΚΓΠ σε φιλόδοξους περιβαλλοντικούς στόχους για να διασφαλίσουμε ότι η ΚΓΠ δεν θα βλάψει.

Ισχυρή φωνή της ΕΕ στην παγκόσμια σκηνή
Η ΕΕ πρέπει να προσπαθήσει να γίνει ένας πιο ανθεκτικός πολιτικός παράγοντας στην παγκόσμια σκηνή, ώστε να μπορεί να επιβάλλει τις αποφάσεις της και να υπερασπίζεται τις κοινές μας ευρωπαϊκές αξίες. Οι τρέχουσες γεωπολιτικές εξελίξεις και κρίσεις στον κόσμο που ενισχύονται από το covid-19 παροτρύνουν την ΕΕ να αναπτύξει περαιτέρω μια πραγματικά κοινή ευρωπαϊκή εξωτερική πολιτική ξεπερνώντας την ομοφωνία στο Συμβούλιο. Πρέπει να υπερασπιστούμε τα ανθρώπινα δικαιώματα, την ελευθερία και το κράτος δικαίου, αλλά η ΕΕ δεν μπορεί μόνη της. Σε συνεργασία με τους εταίρους, της η ΕΕ πρέπει επομένως να προωθήσει τη διεθνή συνεργασία, τη συνδεσιμότητα και τις νέες πολυμερείς προωθήσεις.
Ως ΠΡΑΣΙΝΟ ΚΙΝΗΜΑ και ως Ευρωπαίοι Πράσινοι, αγωνιζόμαστε για μια αξιόπιστη προοπτική ένταξης για τα Δυτικά Βαλκάνια, θέλουμε να επενδύσουμε περισσότερο στην Πολιτική Καλής Γειτονίας της ΕΕ και να αναζητήσουμε νέες φιλόδοξες εταιρικές σχέσεις και περιφερειακές συνεργασίες.
Αυτό θα μας επιτρέψει επίσης να συνεργαστούμε για την καταπολέμηση της κλιματικής κρίσης. Η προώθηση μιας παγκόσμιας Πράσινης Συμφωνίας ξεκινά από το τέλος μας: Αγωνιζόμαστε για πιο ποικίλες και μικρότερες αλυσίδες εφοδιασμού και μια βιώσιμη εμπορική πολιτική, ώστε να μην προκαλούμε πλέον περιβαλλοντικές ζημίες και παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Go Green με το ΠΡΑΣΙΝΟ ΚΙΝΗΜΑ