Πράσινο Κίνημα

Πράσινο Κίνημα: Η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία «ακύρωσε» το πόρισμα της ΝΔ για τα Τέμπη

Πράσινο Κίνημα: Η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία «ακύρωσε» το πόρισμα της ΝΔ για τα Τέμπη

 

 

Μέχρι κεραίας επιβεβαιώνει το Πράσινο Κίνημα η Ευρωπαϊκή Eισαγγελία, η οποία με το πόρισμά της «πετάει στον κάλαθο των αχρήστων» το πόρισμα της ΝΔ. Συγκεκριμένα, η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία η οποία κάνει ξεχωριστή δικογραφία από την κύρια του εφέτη ανακριτή στη Λάρισα, «ακύρωσε» το πόρισμα της ΝΔ που καταλογίζει ευθύνες μόνο στον σταθμάρχη Λάρισας και σε δύο μηχανοδηγούς και αναφέρει ότι εάν είχε ολοκληρωθεί η σύμβαση 717 για την τηλεδιοίκηση και τη σηματοδότηση του σιδηροδρομικού δικτύου, η τραγωδία δεν θα είχε συμβεί.

 

Η «προφητική» ανακοίνωση του Πράσινου Κινήματος ακριβώς μία εβδομάδα πριν την τραγωδία           

Έχοντας περάσει πλέον ένας χρόνος, από την τραγωδία των Τεμπών το Πράσινο Κίνημα απαιτεί να αποδοθεί δικαιοσύνη για αυτό το πρωτοφανές έγκλημα που συγκλόνισε τη χώρα.

Θυμίζουμε ότι το Πράσινο Κίνημα είχε προειδοποιήσει για την κατάσταση του σιδηροδρόμου με μία μακροσκελή ανακοίνωση ακριβώς μία εβδομάδα πριν την τραγωδία, για τις διαχρονικές ευθύνες των κυβερνήσεων ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝΑΛ, οι οποίες έγιναν πλέον ευδιάκριτες σε όλους με τον χειρότερο τρόπο.

 

Το συμπέρασμα στο βαρύ κατηγορητήριο που συνέταξε η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία

Το πολυσέλιδο κατηγορητήριο της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας είναι κόλαφος για

τον τότε υπουργό Μεταφορών, ο οποίος στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής ισχυρίστηκε αναφερόμενος στην αμαρτωλή σύμβαση 717 ότι καμιά τεχνολογία δεν είναι σίγουρο ότι θα απέτρεπε το δυστύχημα αφού και τα πιο σύγχρονα συστήματα λειτουργούν από ανθρώπους.

«Οι κατηγορούμενοι υπάλληλοι της ΕΡΓΟΣΕ δεν είχαν ειλικρινή πρόθεση να εφαρμόσουν την Σύμβαση 717/2014 και να υλοποιήσουν το αντικείμενο αυτής —το οποίο μάλιστα συνδεόταν άρρηκτα με την ασφάλεια κυκλοφορίας των τρένων, όπως αποδείχθηκε με τον τραγικότερο τρόπο από το δυστύχημα στο Άδενδρο και το πρόσφατο πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη, τα οποία θα είχαν με βεβαιότητα αποφευχθεί εάν είχε ολοκληρωθεί το αντικείμενο της Σύμβασης 717 με το σύστημα ETCS σε λειτουργία» γράφει ξεκάθαρα το κατηγορητήριο της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας όπως παρουσιάστηκε από την εφημερίδα «Τα Νέα» και στρέφεται κατά 14 στελεχών της ΕΡΓΟΣΕ, τα οποία χειρίστηκαν τη Σύμβαση 717, το διάστημα 2016-2021.

Από την έρευνα προέκυψε, επίσης, ότι υπο-τμήματα του έργου φέρεται να είχαν ανατεθεί σε μικρότερες εταιρείες και εργολάβους, που δεν είχαν εμπειρία σε έργα σιδηροδρόμου ή δεν μπορούσαν να υποβάλουν μελέτες.

Μάρτυρες που αποκλείστηκαν από την Εξεταστική Επιτροπή, όμως κατέθεσαν στον ανακριτή, είπαν ότι για κάποια τμήματα του έργου είχαν εγκριθεί παρατάσεις χωρίς να υποβληθούν μελέτες.

«Εάν είχαν πραγματικά πρόθεση να εκτελέσουν το έργο-αντικείμενο της Σύμβασης 717/2014 (σσ: οι κατηγορούμενοι πρώην στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ), δεν θα αποδέχονταν σιωπηρά τον αυθαίρετο διαχωρισμό της εκτέλεσης του φυσικού αντικειμένου σε δύο μέρη (στο τμήμα ΣΚΑ-Πλατύ τεχνολογίας Bombardier και στο τμήμα Πλατύ-Προμαχώνας τεχνολογίας Alstom) και τη μη εμπλοκή στο τμήμα ΣΚΑ–Πλατύ της δανειοπαρόχου εταιρείας ALSTOM Ferroviaria S.p.A., η οποία έγινε αποδεκτή από την ΕΡΓΟΣΕ ακριβώς γιατί διέθετε αυτήν την “ειδική εμπειρία”», σημειώνεται στο κατηγορητήριο της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας.

«Ούτε θα αποδέχονταν την εκτέλεση του έργου στο νότιο τμήμα από μόνη την εταιρεία ΤΟΜΗ, η οποία, όχι μόνον δεν διέθετε την ειδική εμπειρία σε σιδηροδρομική σηματοδότηση […] αλλά επιπροσθέτως χρησιμοποίησε παρανόμως την εταιρεία KOMEL, η οποία όμως δεν κατείχε το αντικείμενο της σηματοδότησης και δεν διέθετε καμία ειδική τεχνογνωσία».

Το έργο ξεμπλόκαρε στα μέσα του 2018, μετά την απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου να δοθεί πράσινο φως για μία συμπληρωματική σύμβαση.

Επιπλέον, τον Ιούνιο του 2019 το Υπουργείο Οικονομικών καταλόγισε πρόστιμο 2,4 εκατ. ευρώ στην ΕΡΓΟΣΕ για κενά στην αρχική σύμβαση του 2014, τα οποία έδιναν στις εταιρείες τη δικαιολογία να ζητήσουν περισσότερα χρήματα.

Η κυβέρνηση άλλαξε, όμως χρειάστηκε να σπαταληθούν άλλα δύο χρόνια (Μάιος 2021) για την υπογραφή της συμπληρωματικής σύμβασης 13,2 εκατ. ευρώ. Στο μεταξύ, μέρος του λογισμικού και των τερματικών θεωρήθηκαν απαρχαιωμένα και έπρεπε να ξηλωθούν.

«Εάν πρόθεση των κατηγορουμένων υπαλλήλων της ΕΡΓΟΣΕ ήταν να εκτελέσουν πράγματι το έργο-φυσικό αντικείμενο της Σύμβασης 717, δεν θα περίμεναν 35 ολόκληρους μήνες, σχεδόν τρία έτη, μετά την τελεσίδικη θετική Γνωμοδότηση του Τμήματος Μείζονος Σύνθεσης του Ελεγκτικού Συνεδρίου για την υπογραφή της 1ης Σ.Σ.Ε, η οποία τελικώς υπεγράφη την 19-05-2021, ήτοι επτά χρόνια παρά τέσσερις μήνες από την υπογραφή της αρχικής Σύμβασης 717», σημειώνεται στο κατηγορητήριο.

Η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία (www.eppo.europa.eu) αποτελεί ανεξάρτητη και αποκεντρωμένη εισαγγελική αρχή της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με αρμοδιότητα να διερευνά, να διώκει και να παραπέμπει στη δικαιοσύνη εγκλήματα κατά του προϋπολογισμού της ΕΕ, όπως εγκλήματα απάτης και διαφθοράς.

Exit mobile version