Πράσινο Κίνημα

Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΑΣΙΝΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟΝ ΔΙΑΛΟΓΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΕΚΛΟΓΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

Αυτοδιοίκηση με περισσότερη Δημοκρατία και Συμμετοχικές Διαδικασίες

Παρά τις πολλές διοικητικές μεταρρυθμίσεις η Ελλάδα παραμένει ένα από τα πιο συγκεντρωτικά κράτη στην Ευρώπη. Η Ευρώπη των περιφερειών και των πόλεων στην Ελλαδα παραμένει ημιτελής, με διεκπεραιωτικές κυρίως αρμοδιότητες, στη σκιά του κεντρικού κράτους. Ο τριπλός χαρακτήρας της παγκόσμιας κρίσης (οικονομικός, περιβαλλοντικός, κοινωνικός) που βιώνουμε και στη χώρας μας επιβάλλει νέα μοντέλα αυτοδιοίκησης. Στις ερχόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές οι πολίτες θα έχουν την ευκαιρία να υπερασπιστούν προτάσεις παραγωγικής ανασυγκρότησης και νέα βιώσιμα μοντέλα οικονομίας και διαχείρισης. Η αυτοδιοίκηση μπορεί να παίξει ουσιαστικό ρόλο με τη βιώσιμη διαχείριση των φυσικών πόρων, την εφαρμογή τοπικών σχεδίων για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, την ενθάρρυνση της παραγωγής και της κατανάλωσης στην πηγή, την επιδίωξη της κοινωνικής συνοχής, την υπεράσπιση των ανθρώπινων δικαιωμάτων, την έμφαση στην ποιότητα ζωής, την προστασία της υγείας και του φυσικού περιβάλλοντος.

Το Πράσινο Κίνημα, έχει στην πράξη συμμετοχικότερες διαδικασίες με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα την εκλογή δύο συμπροέδρων, ενός άνδρα και μίας γυναίκας (Κώστας Καλογράνης και Ρία Ακρίβου αντίστοιχα στη φωτογραφία) στα πρότυπα του Ευρωπαϊκού Πράσινου Κόμματος.

 Στον Δημόσιο Διάλογο που έχει ανοίξει για την μεταρρύθμιση στην αυτοδιοίκηση συμμετέχουμε με συγκεκριμένες προτάσεις. 

Διεκδικούμε ισχυρή αυτοδιοίκηση με:

 

Ανακύκλωση – Διαλογή στην πηγή –  Η πρόταση του Πράσινου Κινήματος

 

 

Το Πράσινο Κίνημα, τονίζει την κρίσιμη κατάσταση,  στην οποία έχει φθάσει το θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων, μετά από δεκαετίες αποτυχημένων σχεδιασμών και εφαρμογής πολιτικών.

Τα ποσοστά ταφής και ανεξέλεγκτης διάθεσης των απορριμμάτων παραμένουν υψηλά, τα ποσοστά ανακύκλωσης είναι χαμηλά και ποσοστά κομποστοποίησης οργανικών αποβλήτων ακόμα μικρότερα.

Η σπατάλη και η αδιαφάνεια των διατεθέντων μέχρι  σήμερα σημαντικών εθνικών και ευρωπαϊκών πόρων στον τομέα, αλλά και η διαφθορά που σχετίζονται με τη διαχείρισή τους

Παρόλα αυτά πρέπει να επισημάνουμε

 

Με βάση τα ανωτέρω διατυπώνουμε τις προτάσεις προτεραιότητάς μας στον τομέα, που προωθούμε μέσα από τους εκλεγμένους μας στην Αυτοδιοίκηση και το Δίκτυο Εναλλακτικής Διακυβέρνησης αλλά για τις οποίες θα αγωνιστούμε στο πλάι περιβαλλοντικών οργανώσεων και συλλογικοτήτων της κοινωνίας των πολιτών.

Βασικοί άξονες προτεραιότητας μας:

 

Σε όλα τα προαναφερόμενα επίπεδα, η έμφαση μας είναι στην πρόληψη, επαναχρησιμοποίηση, διαλογή στην πηγή και κομποστοποίηση, τις αποκεντρωμένες μονάδες μικρής κλίμακας και κόστους αλλά και την κοινωνική ενεργοποίηση και συμμετοχή. Πιο αναλυτικά προτείνουμε και δουλεύουμε για:

 

 

Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΑΣ

 

  1. Κάθε Δήμος κάνει μία συγκεκριμένη μελέτη από όπου προκύπτουν με βάση τα απορρίμματα που στέλνονται , πόσες είναι οι πράσινες αυτοχρηματοδοτούμενες θέσεις εργασίας.
  2. Ο Δήμος ζητά από το κράτος (ΕΟΑΝ) την υλικοτεχνική υποδομή , την οποία θα παραχωρήσει στο σχήμα που θα εργαστεί για την ανακύκλωση. Η υλικοτεχνική υποδομή ανήκει σε κυριότητα στο Δήμο και παραχωρείτε προς χρήση στο σχήμα που θα προκριθεί.
  3. Γίνεται διαγωνισμός όπου είναι υποχρεωτικό τα σχήματα που θα λάβουν μέρος να δεσμευτούν για τις θέσεις εργασίας, που θα έχουν προκύψει από την συγκεκριμένη μελέτη. Στον διαγωνισμό υπάρχουν επιπλέον κριτήρια με μοριοδότηση, για θέσεις εργασίας με κοινωνικά κριτήρια (μακροχρόνια άνεργοι, μονογονεικές οικογένειες κτλ). Επίσης υπάρχει δεσμευτικός όρος για την επίτευξη ποσοστών ανακύκλωσης.
  4.  Δημιουργούνται ανάλογα με την μελέτη, πολλά τοπικά πράσινα σημεία στα οποία μπορεί να ο πολίτης να πηγαίνει τα ανακυκλώσιμα υλικά του και να λαμβάνει χρήματα. Τα πράσινα σημεία είναι πεντακάθαροι χώροι, που έχουν τουλάχιστον 10 διαφορετικές ροές (δηλ. μεγάλους κάδους) ανακυκλωμένων προϊόντων. Δεν απαιτούν μεγάλους χώρους και μπορεί να είναι δίπλα σε σχολεία, σε ΚΕΠ, σε δημαρχεία, γενικά σε σημεία που πηγαίνει συχνά ο πολίτης για να μπορεί να εξυπηρετηθεί.
  5. Δημιουργούμε την κάρτα ανακύκλωσης, στην οποία θα πιστώνονται τα χρήματα και θα διασυνδεθεί με τοπικές παροχές.
  6. Η κάρτα ανακύκλωσης είναι διασυνδεδεμένη με τον Δήμο και ανάλογα με την ανακύκλωση που έχει γίνει υπάρχει έκπτωση στα δημοτικά τέλη.
  7. Δημιουργούμε το Χρηματιστήριο Ανακύκλωσης, το οποίο θα λειτουργεί με συγκεκριμένο τρόπο, έτσι ώστε να επιβραβεύονται αυτοί που πιάνουν τα ποσοστά ανακύκλωσης και να έχουν ποινή (ακόμα και έκπτωσης) αυτοί που είναι κάτω από τα δεσμευτικά ποσοστά.
  8. Η διαχείριση απορριμμάτων παραμένει πάντα σε αρμοδιότητα του Δήμου, η οποία δεν επηρεάζεται και δεν ιδιωτικοποιείται.
  9. Ο Δήμος κάνει έλεγχο για την καθαριότητα των Πράσινων Σημείων.
  10. Το τέλος ανακύκλωσης πηγαίνει  στα σχήματα που κάνουν ανακύκλωση, ανάλογα με το ύψος ανακύκλωσης που έχει επιτευχθεί.
  11.  Η πρόταση μας είναι το 50% του ποσού από το ανακυκλώσιμο υλικό να πηγαίνει στους πολίτες και το υπόλοιπο 50% μαζί με το τέλος ανακύκλωσης να πηγαίνει στις αυτοχρηματοδοτούμενες θέσεις εργασίας.
  12. Ακόμα και με την πρότασή μας, όπου η διαλογή είναι στην πηγή, θα υπάρχει ένα ποσοστό σύμμεικτων. Δίνουμε τη δυνατότητα, στον κάθε Δήμο να κάνει διαλογή σύμμεικτων με συγκεκριμένες εργολαβίες.
  13. Θεσπίζουμε βραβεία καλύτερων Δήμων στην ανακύκλωση, όπου αυτοί που θα έχουν τα υψηλότερα ποσοστά ανακύκλωσης, θα δικαιούνται αυτοδίκαια κονδύλια από το Πράσινο Ταμείο, για έργα περιβαλλοντικής αναβάθμισης του δήμου τους.
  14. Δημιουργούμε Διαδημοτικά Κέντρα Ανακύκλωσης, όπου εκεί πηγαίνουν τα βαριά και «βρώμικα» αντικείμενα (πχ. λάστιχα, υπολογιστές κτλ) τα οποία θέλουν άλλου είδους διαχείριση και άλλου επιπέδου χώρο.
  15. Ο κάθε ΠΕΣΔΑ θα πρέπει να επανεξεταστεί με βάση τα δεδομένα που θα προκύπτουν από την πρότασή μας, διότι οι αριθμοί και οι ανάγκες διαφοροποιούνται ριζικά.

 

 

Τοπική Αυτοδιοίκηση και εργαζόμενοι.

 

 

Η τοπική αυτοδιοίκηση είναι σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι με το πρόγραμμα «Κλεισθένης» να είναι προ των πυλών. Οι εργαζόμενοι στους δήμους είναι βασικό και αναπόσπαστο κομμάτι της καλής λειτουργίας των δομών των δήμων. Ήδη σχεδόν το σύνολο των δήμων της χώρας είναι υποστελεχωμένοι με αποτέλεσμα να υπάρχει πρόβλημα αντικειμενικό στις παρερχόμενες υπηρεσίες. Στο πλαίσιο αυτό το Πράσινο Κίνημα προτείνει :

 

  1. Την παραμονή του δημόσιου  χαρακτήρα των δημοτικών υπαλλήλων καθώς την μη ιδιωτικοποίηση φορέων όπως η αποκομιδή απορριμμάτων και οι το πράσινο.
  2. Την κατάργηση του νομοσχεδίου για την μετακίνηση υπαλλήλων
  3. Να υπάρχουν περισσότερα μέτρα ασφαλείας για τους εργαζόμενους στην καθαριότητα
  4. Την άμεση επιστροφή όλων των υπαλλήλων συμβασιούχων και μονίμων που έχουν δικαιωθεί από τα δικαστήρια

 

Αδέσποτα και Τοπική Αυτοδιοίκηση

 

Στήν σημερινή αστική κοινωνία μας που ζούν 11.000.000 Έλληνες ανάμεσα τους υπάρχουν δύο ειδών ζώων,  τα δεσποζόμενα και τα αδέσποτα.

Το πρόβλημα είναι έντονο με τα αδέσποτα στους Δήμους με τα εξής φαινόμενα:

1) Τα ζώα περιφέρονται σε αγέλες η μόνα τους σε δρόμους πλατείες και ελεύθερα οικόπεδα.

2) Η διατροφή τους πολύ μικρή,  και αυτό γιατί τρώνε μόνο από εθελοντές φιλόζωους.

3) Τα περισσότερα ζώα δεν έχουν δεχθεί ποτέ καμία ιατρική περίθαλψη από κτηνίατρο ούτε κανένα εμβόλιο ούτε ειδική θεραπεία με χάπια για αποπαρασίτωση, με κίνδυνο να έχουν σοβαρές μεταδοτικές ασθένειες όπως λεϊσμανίαση λευχαιμία και AIDS ιδιαίτερα στις γάτες.

Να σημειωθεί ότι η λεϊσμανίαση είναι επικίνδυνη αρρώστια και για τον άνθρωπο.

4) Τα περισσότερα ζώα έχουν υποστεί κακοποίηση από ανεγκέφαλους ανθρώπους,  με αποτέλεσμα να φοβούνται και να έχουν επιθετική συμπεριφορά.

Για να διορθωθούν όλα αυτά τα κακώς κείμενα πρέπει οι Δήμοι σε συνεργασία με τις Περιφέρειες και τα αρμόδια Υπουργεία να πάρουν αναγκαία μέτρα:

  1. Στην δημιουργία επιτροπών που θα αποτελούνται από μέλη φιλοζωικών σωματείων – κτηνιάτρων και δημοτικών συμβούλων που πρέπει να δράσουν άμεσα.
  2. Στην έκδοση ειδικού φυλλαδίου για ενημέρωση των κατοίκων για την αντιμετώπιση της συμπεριφοράς των ζώων, πως να αποφεύγονται τα ζευγαρώματα ώστε να υπάρξει μείωση των αδέσποτων ζώων.
  3. Στην καταγραφή των ζώων που κυκλοφορούν ελεύθερα και να δημιουργηθεί ειδικό μητρώο.
  4. Σε συνεργασία με κτηνίατρους να εμβολιαστούν και να στειρωθούν.
  5. Στη δημιουργία μητρώου εθελοντών φιλόζωων όπου θα μπορούν να παίρνουν ένα αδέσποτο κουτάβι και να το μεγαλώνουν για 4-5 μήνες και μετά να το παραδίδουν στην ειδική δομή του κάθε δήμου.
  6. Στη δημιουργία site από κάθε δήμο όπου η επιτροπή που αναφέραμε θα βάζει φωτογραφία των αδέσποτων που μπορούν οι φιλόζωοι να υιοθετήσουν
  7. Στη δημιουργία ειδικών καταφυγίων από τους Δήμους με όλες τις απαραίτητες συνθήκες υγιεινής και φιλοξενίας με την σωστή διατροφή. Η κεντρική διοίκηση όμως θα πρέπει να δώσει τα απαραίτητα χρηματοδοτικά εργαλεία αλλά και να ρυθμίσει τη νομοθεσία κατάλληλα για να μπορούν οι Δήμοι να κάνουν απρόσκοπτοι το συγκεκριμένο έργο τους.

 

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟ  ΤΟΜΕΑ

 

Με τον όρο ηλεκτρονική διακυβέρνηση εννοούμε την  αξιοποίηση της πληροφορικής στη Διοίκηση και την γραφειοκρατεία προς όφελος του πολίτη που έχει ως αποτέλεσμα την εξοικονόμηση χρόνου και την επίτευξη διαφάνειας στις συναλλαγές με το κράτος και την Τοπική Αυτοδιοίκηση.

Η ηλεκτρονική διακυβέρνηση (e-Government) σύμφωνα με τον επίσημο ορισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης , όπου και είναι ευρέως διαδεδομένη είναι «η χρήση των τεχνολογιών της πληροφορικής και των τηλεπικοινωνιών στη δημόσια διοίκηση σε συνδυασμό με οργανωτικές αλλαγές και νέες δεξιότητες του προσωπικού, με σκοπό τη βελτίωση της εξυπηρέτησης του κοινού, την ενδυνάμωση της δημοκρατίας και την υποστήριξη των δημόσιων πολιτικών».Η ηλεκτρονική διακυβέρνηση είναι ουσιαστικά ο τεχνολογικός ενδιάμεσος μεταξύ πολιτών και κυβερνήσεων υπό το ενδεχόμενο μιας ηλεκτρονικής απελευθέρωσης στην Επικοινωνία, στην εξέλιξη των κανονισμών και την δημοκρατική έκφραση της θέλησης των πολιτών.

Επιγραμματικά αναφέρουμε μερικά από  τα  οφέλη

Η  «ηλεκτρονική διακυβέρνηση» (eGovernment) έχει ήδη αποδείξει τα πλεονεκτήματά της στην καθημερινή ζωή των πολιτών. Η ηλεκτρονική διακυβέρνηση καθιστά δυνατή όχι μόνον την ευκολότερη πρόσβαση στις πληροφορίες των δημόσιων αρχών, αλλά διευκολύνει επίσης σε μεγάλο βαθμό τις συναλλαγές των διοικουμένων με τη μείωση του χρόνου αναμονής, απαλείφει τον χρόνο μετακίνησης και τα έξοδα  . Επίσης οι πολίτες έχουν τη δυνατότητα, αξιοποιώντας ιδίως τα ηλεκτρονικά φόρουμ, τους εικονικούς χώρους συζητήσεων και την ηλεκτρονική ψήφο, να υποβάλλουν άμεσα ερωτήσεις στους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής και να διατυπώνουν τη γνώμη τους επί των πολιτικών που ασκεί το δημόσιο.

H βελτίωση της παροχής ηλεκτρονικών διοικητικών υπηρεσιών επιφέρει αύξηση της παραγωγικότητας και της ανταγωνιστικότητας. Αυτό οφείλεται στη μείωση του κόστους των ιδίων των δημόσιων υπηρεσιών, αλλά και του κόστους συναλλαγής για τις επιχειρήσεις (χρόνος, πόροι). Επιπλέον επιφέρει διαφάνεια στις συναλλαγές του Δημοσίου με τις επιχειρήσεις.

Η ηλεκτρονική διακυβέρνηση καθιστά δυνατή την ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ των εθνικών, περιφερειακών και τοπικών αρχών, αλλά και των θεσμικών οργάνων. Οι περιφερειακές και τοπικές δημόσιες αρχές κυρίως  διακινούν  τα πάσης φύσεως έγγραφα ( αποφάσεις ,βεβαιώσεις  κ.λ.π ) ηλεκτρονικά , που έχει ως αποτέλεσμα την δραματική  μείωση του κόστους  διακίνησης, την μηδενική δαπάνη σε εκτυπώσιμο υλικό το οποίο δεν υπάρχει με  άμεση προσφορά στην οικολογία  και  την εξοικονόμηση πόρων γενικότερα.

 

ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΚΑΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΕΚΛΟΓΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

 

Το Πράσινο Κίνημα είναι υπέρ της απλής αναλογικής σε όλες τις εκλογικές διαδικασίες. Η παλαιότερη διασφάλιση ότι το πρώτο κόμμα έχει σχεδόν σίγουρη την αυτοδυναμία, έχει οδηγήσει σε ένα πολιτικό σύστημα με επίπλαστη αυτάρκεια, όπου η εξουσία είναι συγκεντρωμένη στον αρχηγό και το στενό του κύκλο. Η απλή αναλογική θα αυξήσει την πίεση στις ηγεσίες, θα ενισχύσει τη δημοκρατική τους λειτουργία και θα περιορίσει τα εσωτερικά πελατειακά συστήματα στα κόμματα εξουσίας. Επιπλέον η απλή αναλογική είναι το μόνο σύστημα που κατοχυρώνει την ισότητα της ψήφου των πολιτών και αναχαιτίζει την έφοδο των κομματικών στρατών για τον έλεγχο του κρατικού μηχανισμού. Ειδικά στην αυτοδιοίκηση με το στρεβλό πλειοψηφικό σύστημα είχαμε περιπτώσεις όπου παρατάξεις με λιγότερο από το ¼ των ψήφων έπαιρναν τα 3/5 των εδρών αλλοιώνοντας της βούληση των πολιτών.

Το Πράσινο Κίνημα προτείνει :

ΠΡΑΣΙΝΟ ΚΙΝΗΜΑ

Παίρνουμε Θέση – Η πολιτική στην Πράξη

Exit mobile version