Πράσινο Κίνημα

ΠΡΑΣΙΝΟ ΚΙΝΗΜΑ: Στο ίδιο έργο θεατές με κάθε κακοκαιρία. Ιδού 30 συγκεκριμένες προτάσεις για την αντιμετώπιση της Κλιματικής Κρίσης.

ΠΡΑΣΙΝΟ ΚΙΝΗΜΑ: Στο ίδιο έργο θεατές με κάθε κακοκαιρία. Ιδού 30 συγκεκριμένες προτάσεις για την αντιμετώπιση της Κλιματικής Κρίσης.

Τα όσα τραγικά έφερε η κακοκαιρία “BORA” μετά και τις καταστροφές του “Ντάνιελ” στη χώρα μας καθιστούν αναγκαία την υπενθύμιση από το Πράσινο Κίνημα των προτάσεων που έχει καταθέσει το κόμμα για την αντιμετώπιση των συνεπειών της Κλιματικής Κρίσης. Η ένταση και η συχνότητα των φαινομένων αποκαλύπτουν , την πολιτική ένδεια των διοικήσεων στην πρόληψη των καταστροφών. Όλοι οι αρμόδιοι φορείς μέχρι τώρα, έχουν προσανατολιστεί στην καταστολή και όχι στην πρόληψη. Με αποτέλεσμα.τα χρήματα που απαιτούνται για την αποκατάσταση των περιοχών που έχουν πληγεί, να είναι τουλάχιστον δεκαπλάσια από αυτά που θα δίνονταν για την πρόληψη.

Άλλωστε ακόμα και πρόσφατα στην προεκλογική περίοδο το Πράσινο Κίνημα ήταν το μοναδικό κόμμα που έθεσε στο δημόσιο διάλογο το μείζον ζήτημα της Κλιματικής Κρίσης, χωρίς δυστυχώς να εισακουστεί. Από το 2019 παρουσιάζουμε συγκεκριμένες προτάσεις για την αντιμετώπιση της Κλιματικής Κρίσης, τις οποίες με το περασμα του χρόνου , εμπλουτίζουμε και εξειδικεύουμε. Είναι προφανές, .ομως, ότι η κυβέρνηση όπως και η αυτοδιοίκηση δεν αντιμετωπίζουν με την βαρύτητα και την εις βάθος προσέγγιση που αρμόζει στην Κλιματική Αλλαγή. Οι εικόνες βιβλικής καταστροφής που βιώνουμε όλο και πιο συχνά, πρέπει να ευαισθητοποιήσουν επιτέλους τους κυβερνώντες στη χώρα μας και να νομοθετηθεί επιτέλους και στην Ελλάδα, ένας ισχυρός Κλιματικός Νόμος, όπως συμβαίνει σε όλες τις χώρες της ευρωζώνης.

Ένας Κλιματικός Νόμος όπου θα θεσμοθετηθεί η μέτρηση του οικολογικού αποτυπώματος στις αναλογιστικές μελέτες κάθε επένδυσης. Θα μετριέται το κόστος που μετακυλίεται στις επόμενες γενιές. Θα καταργηθεί η απαράδεκτη νομοθέτηση που υπάρχει τώρα, όπου η αυτοδιοίκηση δεν έχει κανένα αποφασιστικό ρόλο, (έχει μόνο γνωμοδοτικό) στις μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Οι διατάξεις του κλιματικού νόμου να συμβάλλουν στην ενίσχυση της παγκόσμιας προσπάθειας για τον περιορισμό της αύξησης της θερμοκρασίας κατά 1,5°C πάνω από τα προβιομηχανικά επίπεδα, όπως ορίζεται στο άρθρο 2 της Συμφωνίας του Παρισιού. Ένας Κλιματικός Νόμος που θα προσδιορίζει την παύση όλων των αδειοδοτήσεων για έρευνα ή εκμετάλλευση νέων κοιτασμάτων ορυκτών καυσίμων σε όλη την Ελλάδα. Που θα αλλάξει το οικονομικό μοντέλο στην Ελλάδα, αφού η «πράσινη» και η οικολογική προσέγγιση του επιχειρείν, είναι η μοναδική με βιωσιμότητα, η οποία δημιουργεί και τις νέες «πράσινες» θέσεις εργασίας. Σε αντίθεση με την καταστροφική επικράτηση του Νεοφιλελευθερισμού που βιώνουμε και τις παθογένειες της ιδεοληπτικής Αριστεράς που βιώσαμε.

Ο Συμπρόεδρος του Πράσινου Κινήματος Κώστας Καλογράνης δήλωσε σχετικά: “Έχουμε αναφέρει επανειλημμένως ότι η Κλιματική Κρίση από την Κλιματική Αλλαγή είναι εδώ και δεν είναι fake news. Τόσο η αυτοδιοίκηση όσο και η κεντρική διοίκηση πρέπει να αλλάξουν το μίγμα πολιτικής άμεσα. Το Πράσινο Κίνημα είναι το μοναδικό κόμμα που εδώ και καιρό έχει καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις προς αυτήν την κατεύθυνση. Δυστυχώς, δεν εισακουστήκαμε. Και επειδή στο Πράσινο Κίνημα έχουμε επεξεργασμένες προτάσεις, τις καταθέτουμε ξανά και καλούμε την κυβέρνηση και την αυτοδιοίκηση να τις υλοποιήσουν. Διότι ο χρόνος που έχουμε για να δώσουμε λύσεις τελειώνει…”

ΟΙ 30 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΡΑΣΙΝΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ

Το ΠΡΑΣΙΝΟ ΚΙΝΗΜΑ ενώνει τη φωνή του και τις δυνάμεις του με όλους όσους πιστεύουν ότι η χώρα μας πρέπει να λάβει μια σειρά από άμεσα μέτρα και μάλιστα σε σύντομο χρονικό διάστημα και προτείνει τα εξής:

1. Να θεσπιστεί ο «Κλιματικός Προϋπολογισμός» με συγκεκριμένη όμως περιβαλλοντική κατεύθυνση στο πλαίσιο των Διεθνών μας δεσμεύσεων.

2. Να πραγματοποιηθεί η άμεση ολοκλήρωση των σχεδίων διαχείρισης λεκανών απορροής των υδάτινων πόρων και αναθεώρηση του θεσμικού πλαισίου ώστε να είναι βασική παράμετρος οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής.

3. Να θεσπιστεί επιτέλους και στη χώρα μας Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Να μην υπάρχει η παραμικρή παρεμβατική δραστηριότητα μέχρι να ολοκληρωθεί το θαλάσσιο χωροταξικό μας σχέδιο.

4. Να ολοκληρωθεί άμεση η έρευνα για την προσαρμογή του συνόλου των δραστηριοτήτων και των φυσικών βιοτόπων της χώρας στην κλιματική αλλαγή, όπου θα περιγράφεται η παρούσα κατάσταση, οι προβλέψεις για το μέλλον και οι ενδεδειγμένες παρεμβάσεις.

5. Να προωθηθεί η αλλαγή του θεσμικού πλαισίου για τις ιδιωτικές επενδύσεις. Φορολογικά κίνητρα στις επιχειρήσεις που έχουν παραμετροποιήσει το σχέδιο λειτουργίας τους με βάση την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κλιματική αλλαγής.

6. Να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση για την αναγκαστική εισαγωγή των «πράσινων προμηθειών» στο δημόσιο σε ποσοστό τουλάχιστον 15% για αρχή.

7. Να σχεδιαστεί ολοκληρωμένο πρόγραμμα προσαρμογής της χώρας στην κλιματική αλλαγή, με ορίζοντα έως το 2030 και δέσμευση πόρων από ευρωπαϊκά προγράμματα και το ΕΣΠΑ προς την κατεύθυνση αυτή.

8. Να υπάρξει άμεση επαναδραστηριοποίηση με συγκεκριμένους στόχους και χρονοδιάγραμμα της Εθνικής Επιτροπής για την Καταπολέμηση της Ερημοποίησης. Σχεδιασμός και υλοποίηση Εθνικού Σχεδίου εξοικονόμησης και συγκέντρωσης των υδάτινων πόρων.

9. Να σχεδιαστεί ένα νέο μοντέλο Πολιτικής Προστασίας με έμφαση στην εξειδικευμένη πρόληψη και όχι χαοτική καταστολή, όπως συμβαίνει τώρα.

10. Να αλλάξει η παλαιολιθική φιλοσοφία διοίκησης και διαμοίρασης πόρων του Πράσινου Ταμείου».

11. Να καταργηθεί άμεσα το προβληματικό 75% του αντιπεριβαλλοντικού «νόμου Χατζηδακη» με βάση το οποίο έγιναν «βορά στα συμφέροντα» οι περιοχές Natura 2000 όπως και οι περιβαλλοντικά προστατευόμενες περιοχές.

12. Να υπάρξει Εθνικό Σχέδιο για την αντικατάσταση όλων των συμβατικών λαμπτήρων σε led, στον οδοφωτισμό και σε όλα τα δημόσια και δημοτικά κτίρια.

13. Να καταργηθούν άμεσα, όλες οι αποφάσεις – με τροπολογία που θα ψηφίσει άμεσα η βουλή – για τις εξορύξεις των υδρογονανθράκων. Όπως έγινε φανερό και με την συνάντηση της Μασσαλίας οι εξορύξεις πλέον είναι απαγορευτικές.

14. Να υπάρξει σχεδιασμός για την σταδιακή βελτίωση του κτιριακού προβλήματος στις θερμικά επιβαρυμένες περιοχές των πόλεων, που συνήθως είναι και οι φτωχότερες. Να δίνεται προτεραιότητα στην Ενίσχυση των Ενεργειακών Κοινοτήτων και σχεδιασμός ειδικών προγραμμάτων με στόχο την ενεργειακή αυτάρκεια των νοικοκυριών.

15. Να αυστηροποιηθούν οι κανόνες ποιότητας των ιχθυοκαλλιεργειών.

16. Να αλλάξει η φιλοσοφία λειτουργίας των ρεμάτων, τα οποία πρέπει να αντιμετωπιστούν ως φυσικοί βιότοποι και όχι μόνο ως αγωγοί νερού». Να οριοθετηθούν σωστά τα ρέματα με βάση το κοινό συμφέρον και να γκρεμιστούν τα κτίρια που έχουν κατασκευαστεί στις κοίτες των ρεμάτων.

17. Να υπάρξει σοβαρός σχεδιασμός, προγραμματισμός και ανάδειξη των εναλλακτικών μοντέλων Τουρισμού, που έχουν ως σημείο αναφοράς την προστασία στα θαλάσσια οικοσυστήματα και στη θαλάσσια βιοποικιλότητα.

18. Να δούμε τον σχεδιασμό της μετάβασης της χώρας μας προς μία «Πράσινη και Γαλάζια Οικονομία» , θέτοντας ως βασική παράμετρο το «taxonomy», που είναι ο βασικός δείκτης της Ε.Ε. που επιτρέπει τη βελτίωση των βιώσιμων επενδύσεων και την εφαρμογή της «Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας». Στη βάση αυτή να σχεδιαστεί και η τοπική ενεργειακή αυτονομία.

20. Να έχουμε σαφή και πειστική ενημέρωση για την αποκαλούμενη «Κυκλική Οικονομία» και να νομοθετηθούν φορολογικές απαλλαγές και άλλα φορολογικά κίνητρα για όσους επενδύουν στην «Πράσινη και Γαλάζια Οικονομία» (και στο τουρισμό) και έχουν δείκτη Κυκλικής Οικονομίας, πάνω από 90%.

21. Να υπάρξει αυστηροποίηση των ποινών για όλους τους «επενδυτές» που δεν υλοποιούν την εγκεκριμένη Μελέτη των Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (από την δραστηριότητα τους).

22. Να υπάρξει, αλλαγή της φιλοσοφίας στη διαχείριση απορριμμάτων, με έμφαση στη διαλογή στην πηγή, ανακύκλωση, επανάκτηση, επαναχρησιμοποίηση. Απομάκρυνση από την επιλογή των φαραωνικών και υπερδιαστασιολογημένων εργοστασίων απορριμμάτων.

23. Να σχεδιαστεί εκτεταμένο πρόγραμμα κατεδαφίσεων , παλαιών και ετοιμόρροπων κτιρίων, και τη δημιουργία στη θέση τους “Πάρκων Γειτονιάς”, με προτεραιότητα στις πυκνοκατοικημένες περιοχές.

24. Να σχεδιαστούν εξειδικευμένες πολιτικές δίκαιης μετάβασης για τα άτομα με κινητικά προβλήματα (π.χ στον άξονα Βιώσιμη Κινητικότητα) και για τα ΑμΕΑ.

25. Να εισαχθεί ρητά, η συμμετοχική δημοκρατία των τοπικών κοινωνιών και των παραγωγικών ομάδων για να υπάρξει η αναγκαία ωριμότητα στη σχεδιαζόμενη πράσινη μετάβαση.

26. Να αναμορφωθούν και να επανασχεδιαστούν τα προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, τα οποία θα εναρμονιστούν με τους στόχους της πράσινης μετάβασης.

27. Να είναι ξεκάθαρη, η κάθε αρμοδιότητα από τους εμπλεκόμενους φορείς.

28. Να ενισχυθεί ο τομέας της παραγωγής βιολογικών προϊόντων, με συγκεκριμένα φορολογικά και επιδοματικά κίνητρα. Να υπάρχουν συγκεκριμένες αποτρεπτικές πολιτικές για τα γενετικώς τροποποιημένα, προϊόντα.

29. Να γίνει άμεσος φιλόδοξος σχεδιασμός για να ανοίξει η αγορά ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων και κυρίως οι Σταθμοί Φόρτισης Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων.

30. Εκτός, από την ηλεκτροκίνηση στα ΙΧ να υπάρχει σαφέστατη προσέγγιση στην ανάπτυξη των ηλεκτροκίνητων μέσων σταθερής τροχιάς και ποδηλατοδρόμων.

Exit mobile version